MORGO ELEKTRONIKA



Kezdőlap | Kezdőknek | Kapcsolások | Kalkulátorok | Leírások | Letöltések | Linkek | Eladó cuccaim



MENÜ



KAPCSOLÁSOK



TÁMOGATÁS

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd egy minimális összeggel!


KÖZÖSSÉG

Üzenőfal



Nyomj egy tetszik gombot!

Share Oszd meg!


Küldj mailt!


  1







Szúnyog - kutya - macska riasztó





A bemutatott riasztó működésének az alapja az a felismerés, hogy a legtöbb állat az állandó frekvenciákhoz gyorsan hozzászokik.
Ezért ez a kapcsolás 20-60 KHz között változtatja a frekvenciáját, az U1 astabil kapcsolás működésének ütemében. Ez a frekvencia P1-gyel állítható 0.1-1 Hz között. Ez a négyszögjel az U2 10-es számlálót vezérli, ami U3 felső időzítő ellenállásának kapcsolgatásával az astabil multivibrátor kimeneti frekvenciáját kb. 20-60 KHz között változtatja, . Ezt a jelet felerősíti a BD680 darlington tranzisztor, elegendő teljesítménnyel látva el az ultrahang sugárzót.
A rajzon nem szerepel U2 tápfeszültségének bekötése, ezt ne feletsd el bekötni! Az IC 8. lába GND, a 16-os pedig a +tápra kerül!

szunyogriasztó


Ic1 akár el is hagyható, ekkor egy nyomógombbal kell helyettesíteni, így kézi vezérlésűvé válik a különböző frekvenciák közötti átkapcsolás. Az áramkör működőképes hagyományos 555-tel is, de tekintettel a telepes áramellátásra, célszerű a kis fogyasztású CMOS 555 használata.
Az áramkör alkalmas LED-es futófénynek is, minimális módosítással. Ekkor R3-12 helyére 470 ohmos ellenállások kellenek, a diódák helyére pedig ledek kerülnek, melyek közös pontja GND-re kerül. A további áramköri részletre (U3 és kiegészítő alkatrészei)nincs szükség.




A kapcsolásokhoz hozzászólhattok a Facebookon! Kövessétek Morgoelektronika csoportot!



Kapcsolódó témák:




Datasheet:

CD4017


Kezdőlap | Kezdőknek | Kapcsolások | Kalkulátorok | Leírások | Letöltések | Linkek | Eladó cuccaim
created by Morgo - 2012