MORGO ELEKTRONIKA



Kezdőlap | Kezdőknek | Kapcsolások | Kalkulátorok | Leírások | Letöltések | Linkek | Eladó cuccaim



MENÜ



KAPCSOLÁSOK



TÁMOGATÁS

Ha tetszik az oldal, kérlek támogasd egy minimális összeggel!


KÖZÖSSÉG

Üzenőfal



Nyomj egy tetszik gombot!

Share Oszd meg!


Küldj mailt!


  1







Tranzisztor teszter






Az alábbiakban ismertetett teszter rendkívül hasznos segédeszköz lehet, tranzisztorok, fetek, diódák, működőképességének ellenőrzéséhez, ellenállások, kondenzátorok értékének megállapításához.
Az eredeti kapcsolás a microcontroller.net-en jelent meg, rengeteg átdolgozása található a neten. A most ismertetésre kerülő változat létjogosultságát több megépített példány igazolja. Megépítésénél érdemes figyelembe venni, hogy az R1-R6 ellenállások 1% tűrésűek legyenek, a mérőzsinórok pedig a lehető legrövidebbek, jó minőségű csatlakozásokkal.


Mérhető alkatrészek:
  • tranzisztor
  • fet
  • mosfet
  • dióda
  • kettős dióda
  • led
  • tirisztor
  • triak
  • ellenállás
  • kondenzátor
Tranzisztor teszter schematic


Tirisztorok és trakok esetében előfordulhat, hogy a mérés sikertelen, ha túl nagy nyitófeszültség vagy áram lenne szükséges az eszköz működéséhez. Ellenállások és kondenzátorok mérésének pontossága nem mindig kielégítő. Kondenzátort csak kisütött állapotban szabad csatlakoztatni!

Néhány fotó működés közben
Tranzisztor teszter

Tranzisztor teszter

Tranzisztor teszter

Tranzisztor teszter

Tranzisztor teszter

Tranzisztor teszter

Tranzisztor teszter


A teszter pontossága erősen függ a felhasznált AVR-től. Az általam épített példányok között van amelyik a magyar *.hex fájlokkal is viszonylag pontosan méri az ellenállásokat és kondenzátorokat, míg másik ugynolyan típusú AVR használatával akár 35-40% eltérés is lehet. A pontatlanabb Atmega8-ak esetén érdemesebb az angol nyelvű programot beégetni a mikrovezérlőbe.
(Érdekességképpen: a kínából rendelt 280Ft-os mega8-ak közül hármat próbálva, három volt pontos!!)
A betöltendő hex fájlokat ITT töltheted le. A zip állományban megtalálható magyar nyelvű, és javított angol verzió is. Mellékeltem egy minimál nyákrajzot is. Figyelem! Mindkét fájlt (*.hex + *.eep) be kell égetni az AVR-be! Máshol ajánlanak fusebit beállításokat is, nekem alaphelyzetben hagyva, és az ajánlott beállításokkal is ugynaz az eredmény.




A kapcsolásokhoz hozzászólhattok a Facebookon! Kövessétek Morgoelektronika csoportot!



Kapcsolódó témák:

Tranzisztor teszter 2.
Dióda teszter
Akksivédelem
Step-Up konverter



Datasheet:

Atmega8


Kezdőlap | Kezdőknek | Kapcsolások | Kalkulátorok | Leírások | Letöltések | Linkek | Eladó cuccaim
created by Morgo - 2012